Текст
1. Мамандықты өзгеріссіз құбылыс ретінде таңдау.
Қызметтің кез-келген саласында, сыныптың өзгеруі байқалады, адамның біліктілігі жоғарылайды. Сонымен қатар, ең үлкен жетістікке бастапқы кезеңдерін сәтті аяқтаған адамдар қол жеткізеді.
Еңбек нарығындағы жағдайды талдау. Жыл сайын жаңа мамандықтар бар екеніне назар аударыңыз. Өзіңіздің біліктілігіңізді үнемі жетілдіріп отыру үшін дайын болыңыз. 9-сыныпты немесе 11-сыныпты таңдаған мамандықты таңдағаныңыздан қорықпаңыз, бүкіл тағдырыңды түбегейлі анықтаңыз.
2. Мамандықтың беделіне қатысты бұрынғы пікірлер.
Кəсіпке қатысты қоғам үшін маңызды кейбір мамандықтар лайықсыз, əдепсіз (мысалы: қақпагер) деп саналады.
Экономист немесе психолог қоғам үшін химик немесе механик қарағанда пайдалы емес. Мамандықтың беделін ескеру керек, бірақ сіздің мүдделеріңіз бен қабілеттеріңізді ескере отырып. Әйтпесе, «сәнді», бірақ қызықтырмайтын мамандыққа ие боласыз. Немесе, жақсы, сіз негізгі жұмыс істеу функцияларын орындау үшін жарамсыз болып көрінесіз.
3. Әріптестердің ықпалы бойынша кәсіпті таңдау (компания үшін сақтау).
Біздің «дәмі» мен «өлшемі» бойынша кәсіпті киім мен аяқ киім сияқты таңдап аламыз.
Топтың сезімі, құрдастарыңызға бағдар беру - сіздің жасыңыздағы балалардың өте жақсы қасиеттері. Олар қоғамдағы мінез-құлық нормаларын меңгеру, өзін-өзі бағалау және өзін-өзі бағалау имиджін қалыптастыру үшін қажет. Сондықтан басқаларға көз салыңыз, салыстыру (достарыңызбен), соқыр түрде қайталамаңыз. Сіздің жолдастарыңыздан қалай ерекшеленетінін - және сіз немен ерекшеленетінін көріңіз. Бұл, егер Вася өрт сөндірушісіне барса (және ол қауіпті адам болса), сіз бұл маманды ұнатпауыңыз мүмкін екенін түсінесіз (сіз өте абай және ақылға сыймайтынсыз).
4. Адамға, осы мамандықтың өкіліне деген қарым-қатынастың кәсіпке өзі ауысуы.
Кәсіпті таңдаған кезде, ең алдымен, осы қызмет түрінің ерекшеліктерін ескеру қажет және бұл қызметтің осы түрімен айналысатын адамға ұнамды немесе ұнағаны үшін ғана кәсіпті таңдамайсыз.
Мұғалімнің әсемдігімен әсіресе қауіпті (егер Сіз физиканың руханиятымен таныс болсаңыз - бұл «жинақ» ішіндегі және одан тыс физиканы ұнатасыз дегенді білдірмейді). Бұдан басқа, жиі жігіттер пұт мамандығын алуға тырысады: спортшы, саясаткер, журналист, суретші.
5. Қызығушылығы тек қана сырттай немесе мамандықтың жеке жағы.
Актер сахнада сурет жасайтын жеңілдету арқасында қарқынды, күнделікті жұмыс бар. Журналистер үнемі теледидар бағдарламаларында пайда болмайды - олар көп ақпаратпен, мұрағатпен жиі кездеседі, ондаған адамдармен әңгімелеседі - олар 10 минуттық хабарлама дайындады.
6. Мектептің пәнін кәсібімен сәйкестендіру немесе осы ұғымдар арасындағы нашар айырмашылық.
Шетел тілі сияқты пәндер бар және тілге деген қабілеті қажет мамандықтар бар - аудармашы, бағыттаушы, халықаралық телефон байланысы операторы және т.б. Сондықтан, мамандық таңдаған кезде, осы тақырыпта нақты кәсіптер мен мамандықтардың қандай екенін ескеру қажет.
Жұмыспен қамту орталығында бос орындар бар стендтерді талдауға тұрарлық (бұл белгілі бір жұмыс үшін қандай білім беру қажет екенін көрсетеді). Мысалы, тілдік фонды («украин тілі мен әдебиеті», «шет тілі» мектепте) оқытушы, аудармашы, редактор, хатшы ретінде жұмыс істей алады.
Сонымен қатар, мектептегі пәндерден басқа мамандықтар бар екенін есте сақтаңыз. Сіз адвокат бола аласыз, маркетолог, аппараттар. Мамандықтар әдетте бірнеше мектеп пәнімен байланысты болуы мүмкін (әдетте олар осы мамандыққа түсу кезінде университетке түсу емтихандарына сәйкес келеді). Мысалы, мектептегі болашақ экономист бір мезгілде математика мен географияны жақсы көреді.
7. Материалдық өндіріс саласындағы еңбек сипаты туралы ескірген ойлар.
Барлық мамандықтарда, ең алдымен, қызметкерлер, күрделі және қызықты технология енгізіледі, жұмыс мәдениеті өсіп келеді (және компьютер мүлдем барлық салаларды - мал шаруашылығына дейін енгізеді).
8. Өздерінің жеке қасиеттерін түсіну қабілетсіздігі / тілегі (бейімділік, қабілеттер).
Кәсіби кеңесшілер, ата-аналар, мұғалімдер, жолдастар өздеріңізді түсінуге көмектеседі.
Пайдалы психологиялық тесттер, сондай-ақ танымал психология тақырыбы бойынша мақалалар мен жарияланымдар болуы мүмкін.
9. Кәсібін таңдауда маңызды болып табылатын физикалық сипаттамалары, кемшіліктері туралы білмеу немесе кем түспеу.
Сізге қарсы болуы мүмкін мамандықтар бар. олар денсаулықты нашарлатуы мүмкін. Осындай мамандықтар аз және олар, тұтастай алғанда, бір немесе бірнеше физиологиялық жүйенің ұзақ мерзімді штаммы қажет ететіндер. Компьютерлік жұмыскерлер өте нашар көз, ал ұшқыштар жүрек ...
10. Кәсіпті таңдаған кезде мәселені шешіп, шешуде негізгі әрекеттерді, операцияларды және олардың тәртібін түсінбеу.
Математикадағы мәселені шешкен кезде белгілі бір әрекеттерді белгілі бір жүйеде орындауға болады. Кәсіпті таңдаған кезде де солай етуге болады.